Alicante!!!


Jag har varit hos Marlene i Alicante i två dagar nu och det har varit grymt, kul att träffa henne igen efter ca 3 månader! :-) Sen har vädret varit toppen så har spenderat hela dagen igår och idag på stranden - sååå underbart!!! Har tom kunnat bada, vattnet var ungefär lika varmt som i Sverige i juni... Så har fått lite färg nu i alla fall, hoppas på att kunna sola lite mer de resterande två dagarna.

Marlenes lägenhet är fantastiskt fin med, jättestor och fräsch - och det bästa ett stort panoramafönster med utsikt över stranden, horisonten över vattnet och en massa palmer. Kan man vakna upp på ett bättre sätt än att se det? Och hon bor verkligen ca 20 meter från stranden, närmare än alla hotell här och med bättre utsikt - för bara ca 2300 kr i månaden. Och jag som betalar ca 3000 kr i månaden för mitt studentrum i Holland... Borde helt klart ha bott här istället!

Det tråkiga är att Marlene är sjuk, typ förkyld med feber och ont i halsen, himla typiskt! Stackare.. :-(

Igår kväll så blev det trots det lite festande med hennes kompisar här nere och utgång på några barer i stan. Det var kul att se hur mycket folk hon känner här nere! Var så många som hon hälsade på när vi var ute! :-) Sedan är hennes "flatmates" som hon bor med jättegulliga med, så det känns som hon har hamnat på ett riktigt bra ställe.

Ikväll ska jag och Maria Laura, den italienska tjejen jag är här med, gå upp till "fästningen" i Alicante som det är superfin utsikt från! Ska bli kul att se, eftersom jag inte var där i höstas när jag var här och hälsade på. men Marlene mår tyvärr för dåligt för att följa med...

Imorrn har jag inte riktigt bestämt mig för om jag ska åka med Maria Laura till Valencia eller om jag ska stanna här och gå till stranden. Dels för att det är så härligt att ligga på stranden, och dels för att det kostar från 300 kr tur och retur till Valencia, vilket känns lite dyrt, eftersom jag inte är sååå sugen på att se det.

Men jag har det i alla fall väldigt bra här! :-) Det kommer bilder när jag är tillbaka i Holland igen, men jag hinner inte riktigt ladda upp det just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0