Bilder från Marlenes balkong - kan man ha bättre utsikt?


Igår kväll så gick ja och Maria Laura upp till "fästningen" och tittade på en fantastiska utsikten! Tyvärr var själva fästningen stängd för kvällen, men utsikten från vägen dit är verkligen vacker! Jag tror vi valde den perfekta tiden för det också, för vi precis vid solnedgången, så vi fick se staden i ljus när vi gick upp och i mörker när vi gick ner. När man stod längst upp så var det så vackert, vi stannade där en bra stund och bara kände att det blir inte bättre än såhär... När vi var uppe på toppen så träffade vi några trevliga amerikaner som vi pratade med en stund, älskar att träffa folk sådär oväntat, och både här och i Nijmegen händer det hela tiden! :-) Det är verkligen något speciellt med att resa och träffa öppna och härliga människor från olika länder...

Idag åkte Maria Laura till Valencia, men jag känner att jag vill passa på att njuta ordentligt av Alicante, så för min del blir det stranden hela dagen, troligen kombinerat med lite shopping! :-) Är lite begränsad där dock eftersom jag bara har handbagage, men får klä på mig massor om det ska vara så! ;-) Ikväll när Maria Laura är tillbaka ska vi nog gå ut och äta på en tapasrestaurang som Marlene rekommenderar, åtminstone om Marlene är tillräckligt frisk! Hon är superförkyld, tycker så synd om henne!

Jag vet som sagt inte riktigt hur man lägger upp bilder på Marlenes dator, så jag lånade några bilder från hennes istället för att ni ska få se hur fint hon bor! :-) Fatta att bilderna under är hennes utsikt från vardagsrummet varje dag när hon går upp! Tror inte man kan få så mycket bättre start på dagen än att se detta! :-)



Utsikten från balkongen på dagen - hon bor verkligen såhär nära stranden! :-)



Utsikten på kvällen...



Soluppgången...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0