Fest hos Anna - och en lugn söndag...


I lördags hade söta Anna från österrike lite förfest, eftersom hennes kompisar hemifrån var här på besök. Det blev en mycket trevlig kväll som började med lite vin, tävling mellan den österrikiska snapsen och den ungerska palinkan, tårta bakad av Lorenza och lite lyssnande på Vernoica Maggio (vi försöker lära dem att svensk musik är bäst! ;-)).

Sedan gick vi ut ganska tidigt till ett ställe nere i stan och dansade i flera timmar. Riktigt trevligt! :-) Visserligen var medelåldern nog 18-20 år och musiken sådan som spelades i Sverige för 10 år sen, men eftersom vi var ett så härligt gäng hade vi grymt kul ändå! Kändes som en av de första gångerna vi har festat med massa holländare med, oftast brukar vi ju bara vara internationella studenter... Men holländarna verkar "intressanta" (=halvskumma), några killar kom och ställde sig mitt emellan oss när vi dansade och bara stod där, inget prat eller försök att dansa med oss, bara ivägen... Sen blev jag bjuden på shots av en kille i tiara... :-P

Jag och Malin (med en passande rosett i bakgrunden som vi inte la märke till...)

 

Rosa och Anna med Annas kompisar Martina och Claudia

 

Gabor, Agnese, jag, Malin och Anna

 

Anna och Lorenza med den goda tårtan Lorenza hade bakat, she's the best! :-)

 

Men jag gick hem ganska tidigt på lördagen och tog det lugnt med alkoholen så att jag skulle kunna plugga igår, eftersom jag ska göra om den muntliga tentan jag tidigare kuggade idag. Så gårdagen handlade mest om att plugga och repetera "International Criminal Responsibility" för att kunna äga tentan idag! ;-) Men hann också med att gymma med Ewa och Doug och att ta en promenad i det fina vädret med Malin. Vädret är grymt nu och enligt väderrapporten ska det bli över 20 grader hela veckan, weeeiiii!!! :-P

 

Nu ska jag snart iväg och göra den muntliga tentan, så håll tummarna för mig, så skriver jag hur det gick sen...

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0