Gräsmattehäng


Idag har större delen av dagen, liksom de senaste dagarna, bestått av att hänga på gräsmattan utanför min lägenhet tillsammans med härliga människor. Främst Anna och Tien som stannade hela dagen, men även några kompisar till Tien och Doug tittade förbi... Sommaren är verkligen underbar, allt blir liksom så mycket bättre när man kan umgås utomhus istället för när det är så kallt så att man inte vill ta sig någonstans. Det enda negativa är väl kanske att det ofta inte går lika bra att plugga ute som man hade hoppats på, fick väl läst typ 10 sidor på 6 timmar... ;-) Men hade desto intressantare diskussioner om amerikansk politik vs. svensk politik, prostitution, resor, planering av påskfest och påskbruch på stranden osv...

Sen peppade jag och fina Anna varann till att skriva våra uppsatser på engelska istället för svenska/tyska för att få dem mer internationella. Eftersom juridik är en ganska nationell examen känns det viktigt att inrikta den lite mer internationellt för att kunna jobba utomlands - vilket jag vill! Trots dessutom att alla arbetsgivare skulle se det som en bra grej att skriva på engelska, så även om det är lite svårare är det nog värt det. Har ju dessutom lärt känna några juriststudenter från USA/Skottland som kanske skulle kunna hjälpa till med språket... Området jag tänker mig är internationell kvinnorätt - så ska bara försöka snäva in mig lite mer och sen kontakta nån handledare för att höra deras åsikter, känner mig riktigt peppad nu! :-)

Gräsmattan som var ganska öde idag, eftersom de flesta holländarna åkt hem över påsken. Tidigare i veckan har det varit helt fullt här... Men skönt med lite plats! ;-)

 

Lite glass är ett måste i solen! Här är fina Anna från Österrike, som alltid är bra på att peppa! :-)

 

Här försökte vi ta ett kort på oss allihop, gick väl sådär... :-P

 

Efter solen gick jag en sväng till gymmet också, har verkligen blivit bra på att gå dit nu, känner mig stolt! :-) Känns bättre och bättre också, ökade på vikterna idag och när jag sprang kändes det bra, inte hemskt - ett steg åt rätt håll! ;-) Träffade Doug på gymmet med, han verkar typ bo där... ;-) Trevligt med lite sällskap i alla fall! Ikväll blir det nog lugnt, ska försöka ta igen lite av allt plugg jag hade tänkt göra under dagen när jag hängde i solen istället...

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0