Lite allt möjligt...


Senaste veckan har vart lite galen faktiskt, har vart så mycket saker så jag har liksom inte hunnit med att skriva här eller vara "ledig" så mycket alls...

Först och främst så har det varit två tentor i veckan, varav jag som jag tidigare skrev kuggade den första. Den andra var i försäkringsrätt och den vet jag inte hur det har gått med än, eftersom det var en skriftlig tenta, men det kändes väl sådär. Hon frågade inte riktigt på det som vi hade pratat om... Men hoppas att jag har klarat den i alla fall! Sen fick jag tillbaka en kortare uppsats i försäkringsrätten i veckan som det hade gått bra på, så det var kul! :-) Så det har som sagt varit en del plugg...

Sen har det varit en del sociala saker med! :-) I tisdags hade Brittany födelsedagskalas, och sen gick vi till Piecken som för det mesta på tisdagar. Det var inte så mycket folk där, men det var en lyckad kväll ändå! Igår var jag sedan på en middag hemma hos en ungersk tjej som läser några kurser samma som mig, och det var också väldigt trevligt! Träffade en del folk jag inte träffat förut, och det är alltid kul att lära känna nya personer! Sen umgicks jag en del med österrikiska Anna igår med, hon är verkligen gullig att umgås med! Men blev förvånad över att hon bara är 20 år - alla här är så mycket yngre än mig! :-P Annars har jag börjat umgås en del med amerikanska Andrew, en annan juriststudent, och det är himla trevligt. Även om han kan ha en tendens att tro att USA är ett lite för bra land... ;-)

Men det bästa är att imorrn så bär det av till Spanien och Alicante tillsammans med italienska Maria Laura för att hälsa på lillasyster Marlene. Ska bli riktigt kul att träffa henne igen, eftersom vi inte har setts sen i början av januari... Sen ska det bli grymt att få spendera lite tid på stranden igen och att vara i Spanien, som jag älskar! Enligt väderprognosen ska det bli 27 grader där imorrn, så jag hoppas att det stämmer! :-D

Jag och Marlene i New York förra sommaren.

 

Och utöver allt annat så är det snart dags att söka fördjupningskurser inför hösten hemma, och att hitta ett ämne för uppsatsen som ska skrivas. Vad gäller fördjupningskurser så är jag mest inne på Mänskliga rättigheter med Mikael Baaz (som jag tycker är en grym lärare) eller Konstitutionell och Offentlig rätt med Thomas Erhag. Det jag funderar lite på är också hur bra det är att läsa alla masterkurser i Internationell rätt, eller om jag ska läsa lite mer svensk rätt. Och vad ska jag skriva uppsatsen om? Lutar åt antingen nåt med kvinno- eller flyktingrätt internationellt eller något nationellt inom familjerätt eller straffrätt. Alltid alla dessa funderingar... :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0