Påskdagen


Påskdagen verkar vara den dagen som firas mest i de flesta länder, verkar typ bara vara vi svenskar som firar påskafton... :-) Så idag blev det en del firande! Vi började dagen på stranden i Lent med en härlig påskbrunch (fortfarande bikiniväder!)... 

De första brunchdeltagarna...

 

Sen kom det några till...

 

Och sen ännu fler...

 

Lite picknickmat, jag gjorde köttbullar... :-)

 

Någon hade målat ägg...

 

Sedan avslutades dagen med en fantastisk påskmiddag hos Tien, som bjöd på både god mat och äggjakt! ;-) Fina Tien hade gömt chokladägg överallt i lägenheten som vi skulle hitta... Kul inslag!

 

Massa god mat som jambalaja, ägghalvor med räkröra, "devileggs", sallad, potatissallad och fantastiskt goda friterade saker med krabbröra och färskost i...

 

Jag och söta Mac som har oturen att vara sjuk, hoppas hon blir frisk snart!

 

Anna, jag, Rob, Mac, Bailey, Rebecca, Tien och Zsofia - varav alla utom Anna och Zsofia är amerikaner, känns som jag nästan bara umgås med amerikaner för tillfället... Men antar att det är bra för språket! ;-)


Det har hänt så mycket roliga saker det sista, men imorrn är det dags att ta tag i skolan igen, för har tenta både på torsdag och fredag... Men det är svårt med motivationen när det är 25 grader och sol ute... :-)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0