Tillbaka i erasmuslivet... :-)


Nu är jag hemma från Alicante igen, och även om det var grymt med semester så känns det kul att vara tillbaka i Nijmegen igen. Är ju inte som att komma hem från en semester i vanliga fall, för det känns ju typ som jag är på semester när jag är här också! (Förutom att lärarna verkar tycka att vi ska plugga lite för mkt...)

I onsdags så åt jag middag med Mac och Tien innan de skulle åka till Paris över helgen, och det var kul att träffa mina fina grannar igen! :-) På kvällen var det sedan filmvisning av Hollands mest populära film någonsin i skolan, och jag gick dit med Malin. Filmen heter "Black Book" och utspelar sig i Holland under andra världskriget, och den var verkligen en av de bästa 2:a världskriget skildringarna jag sett, så kan rekommendera den! Men blev väldigt tagen efteråt, så det var skönt att gå hem till en kompis och prata av mig lite efter. Tar åt mig så mycket av sådana filmer, samtidigt som jag blir inspirerad till att jobba med mänskliga rättigheter. Så vet inte riktigt om det är bra eller dåligt för mig att se sånt... :-)

 

På torsdagen blev det sedan mest plugg, eftersom jag ska göra om den muntliga tentan jag kuggade på måndag igen. Men hann också med ett besök på gymmet med Malin. Dagen under fredagen ägnade jag i biblioteket och på sista lektionen i Refugee Law där vi diskuterade uppsatserna vi skrev (som jag klarade!). Efter skolan begav jag mig till gymmet igen och där mötte jag Doug, Andrew och Ewa. Gillar verkligen att träffa folk jag känner utan att ha bestämt det, gör att det känns som att jag verkligen bor här...!

 

Veckans roligaste var dock gårdagskvällen när det var pubrunda i stan! :-) Eftersom den inte skull börja förrän halv 11 så bestämde jag och Malin och några till att vi skulle mötas upp på Absolute Zero innan och dricka coctails! (Vi är lite trötta på all öl här...)

 

Jag med Strawberry Daquiri och Malin med Cosmopolitan :-)

 

Hela fördrinksgänget!

 

Sedan mötte vi upp övriga för att besök tre pubar i stan tillsammans med de andra erasmusstudenterna, vi var nog typ 40 stycken eller nåt. Det blev en himla kul kväll, med massa dans, roliga människor, öl och shots!

 

Lorenza, jag, Rosa, Luaras pojkvän, Luca, Malin, Luara, Anna och en italiensk kille på första puben

 

Sweet girls! :-)

 

Idag har jag pluggat en del inför tentan på måndag, delvis i skolan med Rosa som var gullig nog att vilja hjälpa mig! Eftersom det är en muntlig tenta försöker jag öva lite på att prata och förklara istället för att bara läsa. Men eftersom det inte blev särskilt mycket sömn inatt gick väl pluggandet sådär... ;-) Ikväll ska Anna ha fest eftersom hon har några kompisar från Österrike här, men för min del blir det en lugn kväll,  ska bara dit  litegrann, eftersom jag måste plugga imorrn.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0