Åker till Tyskland idag! :-)


Denna veckan har skolan kommit igång på riktigt och det märks att jag inte är här på semester... :-) Såhär i början är det mycket att sätta sig in i också, många böcker att köpa och kompendier som är krångliga att beställa (beställa på nätet, skriva ut i skolan, betala i copyshopen och vänta fem dagar innan de kan hämtas där). Men nu ska väl allt sånt snart vara gjort... Mycket pengar går det till böcker och sånt med, inte lätt att vara juridikstudent.

Kurserna jag läser är flyktingrätt, arbetsrätt, introduktion till holländsk straffrätt, försäkringsrätt och "ansvar för internationella brott". Alla kurserna är väligt intressanta med bra lärare och jag är glad att jag läser här istället för hemma (där det inte fanns så mycket att välja på...).

Vädret här är lite tråkigt för tillfället, regn... Men efter att ha tittat på aftonbladet.se idag och sett att ni har en massa snö hemma är jag ändå väldigt glad! :-)

I helgen ska jag åka till Hildesheim (utanför Hannover) i Tyskland för att hälsa på min kompis Damla. Vi bodde tillsammans när jag var i Cadiz och pluggade spanska för 6(!) år sen, och vi har inte setts sen dess, så det ska bli spännande! Sjukt att det är så länge sen bara... Fick precis veta att hennes pojkvän inte pratar någon engelska heller, så kommer få öva på min ganska knaggliga tyska... ;-)

Tåget går 15.15 och tar 4 timmar, så tar med mig en bok och läser på vägen. Annars är jag ju ganska van vid att tillbringa många timmar på tåg! ;-) Sen stannar jag hos Damla ända tills tisdag morgon, så blogguppdateringarna fram tills dess kommer nog vara väldigt dåliga, men när jag är "hemma" igen återkommer jag med lite bilder och berättelse om hur jag har haft det! :-)

Här kommer två bilder från Piecken i tisdags kväll, hittade dem på Ewas facebook!

 

Ewa, jag, Tien och en fransk kille jag inte kommer ihåg namnet på...

 

Victoria, jag och Ewa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0