Vardagsliv...


Nu känns det som att livet i Nijmegen börjar komma in i ett vardagsliv. Jag börjar känna mig hemma i lägenheten, skolan känns som vanligt, jag känner många här och det händer inte lika mycket saker hela tiden som förut... :-) Det enda som saknas i mitt vardagsliv är väl egentligen att jag börjar plugga ordentligt, men har kommit igång lite iaf! ;-)

Hittills denna veckan (sen jag kom hem från Damla) har jag varit hemma ganska mycket på kvällarna, med undantag för mentormiddagen i onsdags, och det har varit riktigt skönt! Tror jag behövde lite lugn och ro efer allt som har hänt sen jag kom hit! Men ikväll fyller Marta, en polsk tjej i min mentorgrupp, år och då tänkte jag gå på hennes födelsedagsfest! Hon bor i Hoogeveldt precis som jag, så det är nära och bra med! Får se om det blir fortsättning ute på stan sen med, eller om vi mest stannar i hennes lägenhet... Hittills har 45 pers tackat ja till eventet på facebook iaf, så blir nog en del folk! Funderar lite på vad jag ska göra på min födelsedag på fredag med, om jag ska ha fest eller mer middag ute... Med alla utbytesstudenter tenderar det att bli ganska mkt folk när man har fest!

Idag har jag vart ute på en långpromenad i stan. Gick en lite annan väg än vanligt och kom lite vilse. Men hittade fram tillslut och det är kul att få se lite annat än vanligt. Köpte några tågrabattkort med som de säljer i en affär just nu, med dem kan man åka för 12,50 euro (ca 120 kr) vart man vill i Holland under en hel dag på helgen! Superbra deal då biljetten till Amsterdam förrförrahelgen ex. kostade 33 euro (ca 300 kr)... Sen var jag också på marknaden i stan som de har varje lördag och måndag och köpte billig frukt. För att få lite vårkänsla köpte jag lite jordgubbar med! :-)

Tänkte påminna er om min adress och mitt telefonnummer härnere med om ni vill höra av er! ;-)

Maria Isaksson
Prof. Broomstraat 70-2
6525 BD Nijmegen
Holland

och mobilnumret är:
0031-61-9849187


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0