Veckosammanfattning


Men är glad över att se att ni är ganska många som har vart inne här och kikat ändå! :-) Ska bli bättre på att uppdatera - promise! Förlåt för att jag varit så dålig på att uppdatera denna veckan, men det har hänt så mycket, så jag har inte hunnit... Har flyttat in i min lägenhet nu och börjar känna mig som hemma, har dock inte tagit några kort än, så det kommer om några dagar, detsamma gäller cykeln... Gör en kort sammanfattning av veckan så att ni får se vad som har hänt:

Måndag:
Sista dagen på hotellet, skrev på kontraktet och betalade hyran för lägenheten, sedan gick jag och Victoria runt lite på stan. Sedan ägnade vi kvällen åt att packa våra saker och på kvällen besökte vi det italiensk/grekiska stället som nästan blivit lite stammisställe eftersom det är så bra och billigt (5-6 euro för goda pizzor och pasta)!

Tisdag:
Cyklade till uthyrningsstället och hämtade nyckeln, och cyklade sedan till lägenheten som kändes lite kal och tom och städade lite, personen innan hade inte gjort det så bra. Sedan gick jag tillbaka till hotellet, beställde en taxi och tog med alla väskorna i den till lägenheten. Ägnade eftermiddagen åt att packa upp, men på kvällen blev jag bjuden på middag av Tien (i min mentorgrupp), eftersom han tyckte synd om mig att jag inte hade hunnit handla osv. Sedan blev jag kvar där och pratade med honom, Mac, Claire och Amber resten av kvällen, mysigt! :-)

Onsdag:
Dags för första lektionen, och det var International Criminal Responsibility som gällde. Det gick bra att förstå vad läraren sa, men det var svårare att anteckna på engelska, men det ger sig nog snart... :-) Köpte böcker för 1000 kr och det var bara för två kurser av fem, så det sved! Åt sedan lunch med söta Rosa och lite andra i Refer som för andra gången serverade god mat, imponerande! ;-) Maten kostar bara ca 35 kr här så riktigt bra! På eftermiddagen åkte jag ner till stan för att köpa lite förvaring och matlagningssaker till lägenheten.

Torsdag:
Började med en morgonpromenad och försökte sedan gå till Sportscentrum för att gymma, men tydligen behövde man gå en introduktion först, så bokade in en sådan. Lagade lunch för första gången i lägenheten, och stiftade återigen bekantskap med en gasspis...! (Mamma jag ska vara noga med att stänga av den! ;-)) På eftermiddagen åkte jag, Victoria, Malin och Luara till Ikea för att shoppa lite inredning till lägenheten och hittade flera billiga saker som gör det lite mysigare här nu! :-) Det svåra var att få med sig allt tillbaka, men det gick... Upptäckte också att de klassiska köttbullarna på Ikea serveras med pommes frites här... På kvällen var det förfest med mentorgruppen hemma hos Steijn, en av mentorernas kompisar, och han bor nära mig. Så jag var där och umgicks med alla gulliga människor och drack lite vin fram tills de gick ut vid halv ett. Var så trött efter Ikea, plus föreläsning på fredagen, så orkade inte följa med ut. Annars verkar torsdag vara den stora "gå ut dagen" här pga. att många åker hem till sina föräldrar på helgen.

Fredag:
Idag har jag vart på första föreläsningen i Refugee Law, och kursen verkar intressant! :-) Efteråt var det dags att ge mig av till Sportscentre för att få gymintroduktionen så att jag kan börja träna där. Det var inte så mycket nyheter, men alltid bra att lära sig lite om hur maskiner av ett nytt märke ska ställas in! Så from nästa vecka blir det en del träning där! :-) Efteråt gick jag hem och har stannat hemma sen dess, det blåser sjukt mycket ute så vill inte riktigt bege mig ut... Skönt att vila upp mig lite också, laddar inför att åka till Amsterdam ganska tidigt imorrn med mina fina tjejer! Ska bli grymt! :-)

Har tagit dåligt med bilder denna veckan, men här kommer lite bilder som är lånade från facebook...

Mina fina Amsterdamtjejer + Mikolaj...

 

Dansande på Piecken med mina fina tjejer!

 

Hemma hos Tim och Thijs efter den holländska middagen.

 

Ett glatt kort under pubrundan! ;-)




Kommentarer
Postat av: Helena K

Du ser ut att ha det bra och jag känner igen mig i en del :) samma för mig med anteckningar på engelska och en ganska "kal" lägenhet till en början- men sådant tar sig! Sköt om dig!

2011-02-05 @ 23:11:22
URL: http://www.helenakumblad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0