Campustur och mentormiddag


Efter en sen kväll på onsdagen var det dags att gå upp ganska tidigt igår för att bli välkomnade av international office, få en lektion om holländare av en rolig professor, lunch i Refter (som denna gången var god!!!), presentation av olika studentgrupper och guidning på den juridiska fakulteten.

På den juridiska fakulteten blev vi väldigt bra välkomnade och vi fick t.o.m. hemnumret till en kvinna som jobbade med administrationen, ifall vi skulle behöva någon att ringa mitt i natten (om något allvarligt hade hänt), riktigt gulligt. Fick riktigt känslan av att jag pluggar på lawschool igår med, vilket är bra såhär 3,5 år in i utbildningen! ;-) Ska bli spännande att börja skolan nästa vecka!

Jag ringde och pratade med älsklingen igår med, kändes så bra. Hörde hur glad han blev av att jag trivs så bra här med! :-) Saknar honom mycket, men älskar att vara här med alla underbara människor med!

Jag med min snygging för några veckor sen! ;-)

 

På kvällen igår var det dags för mentormiddag hemma hos en av mentorerna och det blev väldigt trevligt med mat som överskred förväntningarna (de var inte särskilt höga... ;-)). Det var någon soppa med korv och bröd och några små pannkaksliknande bitar. Vi var ute i Lent, det stora studentboendet för utbytesstudenter (men inte där jag ska bo), och det ligger lite utanför stan, så jag och några till åkte buss dit, eftersom vi inte har köpt cyklar än. Lägenheterna där såg ganska ok ut, men jag är ändå glad över att jag ska bo i Hoogevelt, som ligger nära skolan och stan. Kvällen igår blev ganska lugn, vi satt mest och pratade, de flesta var ganska trötta efter flera dagars festande, så det var mysigt... Och ikväll är det ju dags för fest igen! :-) Det blir en mentormiddag där alla ska ta med någon mat från sitt land, men jag fick lite dispens eftersom jag inte kan laga mat på hotellet, och senare på kvällen är det ett stereotyp-party där jag ska klä mig "typsikt svenskt", vad det nu är? Kommer troligen inte lägga alltför mycket tid på det.

 

Claire (Canada), Mac (Scotland, juriststudent!), Serena (Italien) och Micholas (Polen)

tillsammans med resterna av den fantastiska middagen igår! ;-)

 

Tim (Holland), Brenton (USA), Claire och Mac



Söta Rosa från Italien (juriststudent!) och jag...


Amber (USA), Sofia (Ungern) och Tien (USA)

 

Jag, Julia (Spanien) och Thijs (Holland)


Slutligen så har jag eventuellt hittat en cykel att köpa, en kompis till mentorn Bea ska åka hem och vill sälja sin cykel för 40 euro, vilket är billigt! Ska bara provcykla den i helgen för att se hur den verkar. Annars så får jag bege mig till secondhand-cykelaffären på måndag, men där måste jag nog betala 60-80 euro. Blir spännande att se hur det går att cykla, jag har inte cyklat hemma på flera år! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0