Det gick bra! :-)

Rättegången både gick bra och var rolig! Det var en väldigt skön stämning i salen mellan åklagare/försvare/domare tycker jag, så det var riktigt skönt! :-) Jag fick göra ganska mycket, åkte på att vara både målsägande (Bianca) och bli förhörd av en snäll åklagar-Helena och en stentuff försvarar-Stina. Efter det pustade jag ut och tänkte att nu behöver jag nog inte göra mer, men sån tur hade jag inte, för när det var dags för pläderingen så fick jag uppdraget att göra den med. Svåraste delen, men den gick bra! Har varit lite "rädd" för att plädera tidigare, men efter att det gick så bra idag så har det släppt, känns skönt inför framtida rättegångar! Så nu är straffrätten klar och jag är ledig i nästan tre veckor innan skolan börjar i Nijmegen den 2 februari... Pratade lite med Gösta (straffrättsläraren) om att eventuellt skriva uppsats för honom med, och han verkade väldigt positiv till några roliga idéer jag hade, så kanske blir så! Det blir till hösten isf...

Så här kan det se ut i en riktig rättssal, och eftersom vi på skolan har fått möblerna från Steungssunds numera nedlagda tingsrätt så såg det ungefär ut såhär där vi var idag med. (Bild: Åklagarmyndigheten)

 

Efter skolan bar det av neråt stan för att leta lite presenter... Men som alltid när man ska shoppa åt andra så hittade jag en resväska åt mig med. Har nämligen bestämt mig för att ha med mig två resväskor (20 kg + 15 kg) och handbagage (10 kg) till Nijmegen, kändes svårt att få med allt annars... Det blir tungt att bära, men det får det vara värt för lite extra skor och kläder! ;-)

Så här ser den nya resväskan ut, tror den blir jättesmidig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0