Hotell eller luftmadrass - det är frågan...

Jag och Victoria har fått ett jättegulligt erbjudande av Emelie, en tjej i vår klass här i Sverige som har varit i Nijmegen under höstterminen. Vi kan få hyra hennes studentrum (i en lägenhet för fyra) för 400:-/person för 9 dagar istället för att bo på hotell som kostar 3000:-/person för 9 dagar. Svårt beslut! Studentlägenheten innebär en säng och en luftmadrass (som troligen tar upp hela golvytan), och boendet ligger lite utanför Nijmegen (20 min med cykel). Hotellet ligger å andra sidan mitt i stan, har två sköna sängar och lite mer space. Så frågan är vad man ska prioritera - ekonomi eller bekvämlighet? Kommer bli mkt aktiviteter de första dagarna med, så det skulle ju vara skönt att bo nära stan för det med... Jag och Victoria är lika förvirrade båda två, så om någon har några råd - spit them out! :-)

Update: Vi var överens och bestämde oss för hotellet! :-)

För att byta ämne så är jag fortfarande förkyld och näsan rinner, så jag ser ut ungefär såhär i nuläget:


Men älsklingen kommer snart hit på lite mys, så han kommer nog ta hand om mig ordentligt! :-) Annars har dagen varit bra, har skrivit på rättsutredningen som blir riktigt bra med bästa tjejerna! Sen har jag fått lite fina Nijmegen-råd! Pratade lite med fina Agnes i facebook-chatten med, man kan hamna in i spännande diskussioner där! ;-)

Blev lite god sushi till middag - tyckte jag var värd det en sån här dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0