Lördagen


Igår var både jag och Victoria ganska sega efter fyra dagars festande, så vi gjorde inte särskilt mycket under dagen. Men jag begav mig ut på stan litegrann i alla fall och köpte kudde/täcke, cykellampor och lite lunch. Vädret här nu är jättefint, och ganska soligt, men kallt!!! Några minusgrader... Men har hört att det ska bli varmare i nästa vecka igen! :-)

Torget i Nijmegen, riktigt gamla och vackra byggnader! (Nijmegen är Hollands äldsta stad.)

Tog bilden i det fina vädret igår...


Kvällen började jag, Victoria och Ewa (Polen) sedan med att äta lite pizza på ett grymt ställe där pizzorna bara kostar 5 euro styck! :-) Därefter tog de cykeln till Lent (där vi först skulle på en förfest hos mentor-Tim) och jag tog bussen. Väl där mötte jag upp mentor-Bea för att köpa hennes kompis cykel som jag varit och tittat på dagen innan, och den verkar jättebra, och dessutom billig (50 euro), så köpte den! Så är numera cykelägare! :-) Dock var det så sjukt kallt inatt, så jag lät den stå kvar, så efter frukosten idag tänkte jag åka och hämta den! (Hoppas den står kvar!)

Efter cykelköpet började vi alltså kvällen hos Tim, vi satt där och pratade, dels folk från min mentorgrupp och dels lite nya människor. Mycket trevligt! :-) Men eftersom jag både var väldigt trött och inte ville cykla hem när det var iskallt ute så tog jag sista bussen hem vid 24.00, så det blev en tidig kväll. Skönt att vara pigg idag! :-) Men de som stannade kvar gick vidare till den stora festen sen, dit det skulle komma ca 80 pers till två små lägenheter, undrar hur det gick! ;-)

Här nedan lägger jag upp lite kort från fredagens fest och bowling, blev ju inga kort igår...

Jag och söta Julia från Spanien, är så glad över att ha någon att öva spanska med! :-)

(Finns många spanjorer här i övrigt med!)

 

Jag, Mikolaj från Polen och Amber från USA. (Älskar blandningen av nationaliteter!)


Rosa (Italien), Sofia (Ungern) och jag, och bakom Rosa står Mac (Skottland). Gulliga tjejer! :-)


Lite olika personer i min grupp på bowlingen! :-)

 

Nu blir det strax frukostbuffé, mums! :-) Sedan ska jag ge mig av mot Lent för att hämta min cykel! Lägger upp bilder på den senare...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0