På upptäcksfärd i den nya staden...


Imorse gick jag upp vid kl. 8 och tog en simtur i bassängen som finns i hotellets källare, en riktigt mysig start på dagen! :-) Var helt ensam därinne med lite dämpad belysning och bra musik. Ska försöka få det till en morgonvana! Sedan fortsatte jag morgonen med att äta av den goda frukostbuffén tillsammans med Victoria - hotellfrukost är verkligen bäst! :-)

Bild från hotellets hemsida på bassängen.

(Det var en gubbe där när jag tänkte ta kort så vågade inte...)

 

Den goda frukostbuffén uppdukad i hotellets restaurang.


Dagens goda frukost! :-)


Resten av dagen har vi ägnat åt att promenera runt i staden och lära oss att hitta lite. Vi började med att försöka gå till Universitetet (som ligger lite utanför centrum), men det var lite svårt att hitta, så vi fick köpa en karta på turistbyrån. Det tog ca en halvtimme från centrum att gå till Universitetet, så det var inte så farligt, men vi förstod att holländare inte gärna går när vi frågade en kille om vägen och han tyckte vi var helt galna som skulle gå dit! :-P Här är det cykel som gäller, så får försöka skaffa mig en såsmåningom...

 

Men vi hittade oss fram till Universitetet tillslut och det verkar vara ett stort campus, lite skillnad mot det utspridda Göteborgs Universitet... Hittade stället där vi ska möta upp de andra internationella studenterna imorrn med, så det känns bra! :-) Dessutom finns det en stor träningsanläggning på campus där man kan träna de mesta saker för bara 42 euro för hela terminen, så det är toppen! Inga ursäkter för att inte träna! ;-)

 

Efter skolbesöket blev det lunch på stan, shoppning av shampoo, duschcreme osv. som inte fick plats i bagaget och sedan avslutade vi med att köpa holländska kontantkort till våra mobiler så att vi kan kommunicera härnere! :-) Mitt nya mobilnummer är: 0031- 685 281 854, ni får gärna höra av er! Kommer inte använda mitt svenska mobilnummer under tiden jag är här...

 

Jag och Victoria med våra lunchpaninis...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0