Pannkaksmiddag


Igår kväll var jag ute och åt med ett gäng trevliga människor (mest italienare, verkar krylla av dem här...), och som alltid när man är många var det svårt att bestämma vart vi skulle gå, och att hitta ett ställe där vi alla fick plats. SÅ tillslut hamnade vi på ett ställe som verkade jättebra och stort, men när vi kom in märkte vi att de bara hade pannkakor i alla möjliga sorter och former! :-) Så jag åt en pannkaka med bl.a. skinka, ost, tomater och massa rostad lök på. Typ som en pizza, fast en pannkaka istället... Vet inte om det är någon holländsk specialitet eller om det bara var dem. Men lite kul att testa! :-) Det var gott med, förutom att det var sjuka mängder rostad lök, så kan det gå när man inte riktigt förstår menyn utan trodde att det var vanlig lök. Engelska menyer är ingen stor grej här, finns ofta inte, men holländska är ganska lätt att förstå, de flesta ord är ungefär samma när man läser dem (men pratar de fattar man inget! ;-)).


Pannkaksmiddag med en massa italienare, och de flesta juriststudenter! :-)


Jag med lite italienare! :-) Rosa och Serena...

 

Victoria och Sofia

 

Jag har också köpt och hämtat en cykel nu, känns så himla bra! :-) Cyklade på den en del igår och det går så snabbt jämfört med att gå! :-) Och eftersom de inte har några backar typ är det inte direkt så jobbigt heller. Perfekt! Men är glad över att bo nära skolan så att jag slipper cykla 30 min enkel väg till skolan varje dag... Glömde ta kort på cykeln igår, men lägger upp kort på den snart! :-)

Idag tänkte jag och Victoria gå till studentbostadskontoret för att se om det går att få nyckeln en dag för tidigt (ska gå om personen redan har flyttat ut tror jag) så att vi kan börja flytta in i lägenheten. Igår var jag hemma hos en tjej som också bor i samma studentkomplex som jag ska bo och jag blev väldigt sugen på att flytta in och fixa iordning! :-) Så håll tummarna! Men annars får jag lägenheten från imorrn, så det är inte så länge kvar då heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0