Första månaden i Sverige!


Uppdateringarna sen jag kommit hem till Sverige har ju inte varit jättebra, men efter att jag inspirerats av mina duktiga bloggarkompisar Helena och Mahsa ska jag försöka skärpa mig! ;-) Men för att göra det så måste jag ju komma ikapp lite med vad som hänt sen sist. Så här kommer en liten sammanfattning av den senaste månaden...

I början av juni hade jag turen att få träffa fina Malin och Savannah ganska mycket, först på Malins examensfest, men sedan hann vi även med en mysig glassfika i Mollösund. Tyvärr togs det inga kort där, men här är ett kort som jag snott från Malins facebook på den fina lilla familjen! <3

Fina Malin som jag känt nästan sen vi var i Savannahs ålder... Och Savannah - mitt favoritbarn! ;-)

 

I juni hann jag också med att gå på studenten för mitt äldsta kusinbarn Hanna, och det var jättekul att få komma dit och träffa lite släkt! Det var kul att prata med Hanna om alla hennes framtidsplaner, hon är en sån härlig tjej som kommer gå långt och kunna göra precis vad hon vill! Lycka till! :-) På studentkalaset träffade jag även en av mina favoritkusiner - Magdalena - och hennes underbara barn! Lika härligt som vanligt att prata med henne... Sen var det himla mysigt att hennes barn ville gå och hålla mig i handen när vi gick runt på stan!

 

Den glada studenten! :-)

 

Sen åkte hon flak och var ännu gladare! :-)

 

Det har blivit några utgångar hittills sen jag kom hem med (måste ju ta igen hela mitt sociala liv för ett år på sommaren nu). Men har vart dålig på att ta kort på de flesta av dem tyvärr... I början av juni var det utgång med Emma, Danielle och några skåningar på Jackie Da. Sen har jag vart med Linnéa, Moa och Christian på Valand och Linnéa, Moa, Mathilda och Remi på Jackie Da. Mycket trevliga kvällar! :-)

 

Jag och min fina fina Emma!!! (Den hamnade här tillslut... ;-))

 

Moa och Linnéa efter den grymma drinkkvällen hos Linnéa! :-)

 

Utsikten från mitt fönster kl. 3.30 på natten i slutet av juni. Var helt chockad när jag kom hem från krogen över hur ljust det var och var tvungen att ta ett kort... :-)

 

Sen har det varit midsommar, vilket började med traditionellt firande med sillunch med familjen på Orust. Men sen fortsatte det med otraditionellt, men väldigt trevligt, firande hemma hos Anna-Karin och Daniel. Det var också Daniels 30-årsdag så det blev mycket firande! :-) De bjöd på supergod indisk mat efterföljd av underbar tårta och morotskaka. Sedan blev det klurig tipspromenad, "maffia", melodifestivalspelet och sedan avslutades kvällen med allsång där jag och Marie tvingade de musikaliska delarna av sällskapet att lyssna på oss! ;-) När sången var slut insåg vi dessutom att sista bussen gått, så jag och Marie sov på soffan och fick supermysig frukost av Anna-Karin. Definitivt en av de bästa nätterna detta året! :-) Vi var 8-10 stycken där, men kameran åkte inte fram förrän vi bara var några stycken kvar...

 

Anna-Karin och Marie - två av mina favorittjejer!!!

 

Love you! <3

 

Killarna som spelade alla låtar vi önskade, underbart! :-)

 

Efter midsommar började jag jobba på SJ igen för fjärde sommaren i rad. Det känns himla konstigt att jag jobbat där så länge, känns inte så... Men samtidigt skönt med ett jobb jag känner till, trevliga jobbarkompisar och mycket resor. Ska jobba sammanlagt sex veckor i sommar och tror att det blir trevligt! :-)

 

Förra fredagen var en av de bästa dagarna detta året med, då jag inledde dagen på stan med min underbara Mahsa och det blev massa prat bl.a. om båda våra spännande planer i höst och inköp av en ny fin väska till henne. Hon är en sån vän som verkligen ger energi och älskar att umgås med henne. Sedan fortsatte kvällen med middag med mina älsklingstjejer på en grekisk restaurang i Linné, där stannade vi länge och pratade om allt som hänt sen sist, och alla mina fina har spännande saker på gång! :-) Sedan avslutades kvällen med att se på film hemma hos Christian.

 

Mina älsklingar! Så sjukt att vi känt varann i nästan 20 år och fortfarande tycker lika mycket om varann...

 

Danske Björn, Sofia och Marie

 

Jag med nyblivna samborna Anna-Karin och Daniel!

 

Sådärja, det var en kort sammanfattning av vad som hänt sedan jag kom hem till Sverige igen. Har säkert missat massor, men så är det när man inte skrivit på ett tag. En stor sak som saknas är Turkietresan som jag och Linnéa gjorde i juni, men det tänkte jag publicera i ett eget inlägg med massa bilder! :-)

 



Kommentarer
Postat av: Mahsa

Åh, vad underbar du är! Nu blev jag riktigt glad när jag läste detta. Tack för dina fina ord <3

2011-07-05 @ 23:51:22
URL: http://mahsii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0