Härliga kontraster - fest och familjeliv...


Fredagskvällen inleddes hemma hos fina Louise där vi drack några glas vin, pratade om allt möjligt och myste med hennes katter... :-) Efter några timmar fortsatte vi sedan hem till hennes kompis Alex som bor i Vasastan, och där blandade han goda tranbärsdrinkar till oss. Där blev det en del diskussioner om USA:s politik och framtida karriärer eftersom Alex pluggar i Kalifornien. Efter dessa depåstopp hamnade vi tillslut på målet, nattklubben Excet, där vi dansade fram tills klockan 4! :-) Träffade även några jag kände där, sånt är alltid trevligt och får mig att känna mig mer som en göteborgare... Uppskattar också Göteborgs nattliv betydligt mer efter att ha spenderat hela våren i Nijmegen, där åtminstone jag inte hittade så många bra och roliga klubbar. Där var det mest sällskapet som var det trevliga! :-)


Jag i min fina nya svarta klänning jag köpte när jag shoppade med Mahsa i fredags! :-)

 

Tillsammans med snygga Louise!

 

Sen ett kort på oss alla tre på Excet, jag med ett stort leende och Alex lite längre än oss andra...


Sedan när jag kom ut från krogen blev jag lite chockad över att det var så ljust ute, så var tvungen att ta ett kort på det. Älskar Sverige på sommaren - så ljust och så glada människor! :-)

 

Efter att ha varit ute och festat till fyra på fredagskvällen var det sedan dags för lite kontraster och familjeliv på dagen på lördagen. Strax efter att Liseberg hade öppnat så begav jag, Malin och Savannah dit för att åka lite olika attraktioner. Ni som känner mig vet ju att jag inte gillar att åka attraktioner på Liseberg, men jag tänkte att när vi ska dit med en fyraåring så ska jag nog kunna hänga med på det mesta, och det gjorde jag. Precis lagom nivå för mig! ;-) Men Savannah är en helt orädd tjej och åkte allt hon fick med sin längd, så hon åkte två saker jag inte vågade, bl.a. Flumeride. Dagen blev hursomhelst jättehärlig och Savannah var en väldigt trött och väldigt nöjd tjej när vi åkte hem! Jag tyckte också det var kul att besöka Liseberg ordentligt igen, det var många år sen, trots att jag nu bor 20 min promenad därifrån... Har mest vart där på "Jul på Liseberg" och konserter de senaste åren.

 

Mamma och dotter i Kaninresan, troligen det lugnaste hon åkte...

 

Jag och söta Savannah i kön till Pariserhjulet.

 

Savannah med sin vinst som nästan var lika stor som henne själv... ;-) Malin sa innan att hon alltid vinner när hon spelar på ett speciellt nummer på Toblerone-hjulet, och det gjorde hon..

 

(Min intention är att börja blogga en del igen nu, men jag kommer inte att posta varje inlägg på Facebook som jag gjort innan, utan bara ibland, så titta in här lite ibland ändå om ni är intresserade...)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0