Köpenhamn på lunchen


Igår hade jag fyra timmars rast i Malmö, men eftersom jag redan varit där några gånger bestämde jag mig för att tillbringa rasten i Köpenhamn istället, så jag tog tåget över. Det blev ett toppenbesök, även om det blev ganska kort! Jag hann i alla fall med att gå Ströget fram och mysa i Nyhavn. Till nästa gång får jag försöka hinna med slottet och Christiania med, men det finns mycket att se...

Det "farliga" med att gå runt i uniform är dock att man får många frågor eftersom alla tror att man kan allt, och jag insåg att min danska är sämre än jag trodde när jag jag var tvungen att fråga vissa vad de sa på engelska igen... Det är ju så likt att man borde fatta!

Tittar tillbaka på Sverige från Öresundsbron

 

Mycket folk på Ströget! Det var mycket folk i stan överhuvudtaget, och delvis verkade det vara scoter påväg till "Malins jamboree" i Kristiansstad.

 

Mysiga Nyhavn

 

Vandrade runt i uniformen... :-P

 

Sen hade jag en väldigt trevlig jobbdag igår med när jag jobbade med söta Hedvig ner till Malmö och vi pratade en hel del om Norge... På hemvägen åkte jag med två galna skåningar som jag knappt förstod vad de sa. ;-) Speciellt "Lille Lasse i bistron" hade en intressant utropsteknik... :-)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0