Roxette!


På bussresan tillbaka til Göteborg från Orust hann jag med att träffa Reza för första gången på flera år, mycket kul och spontant! :-) Sen avlade jag också ett besök i Ytterby hos Marie och Oskar och åt lite pizza innan det var dags att bege sig in till min lägenhet för att göra oss iordning inför kvällens Roxettekonsert! Det blev lite youtube, rosévin och klädlånande innan det var dags att bege sig till Slottsskogsvallen för att möta upp övriga.

Det kändes speciellt roligt att gå på en konsert med Roxette för att jag aldrig gjort det förut trots att de alltid varit mina största idoler. Kommer också ihåg att jag för flera år sen lovade mig själv att om de skulle ha nån konsert i Sverige igen så måste jag gå, och det gjorde jag! Jag tyckte att konserten uppfyllde alla förväntningar och de är fortfarande grymma! :-) Det byggdes dock upp under konserten och när de körde "Listen to your heart" i slutet var det magiskt... Det är ju dessutom "min och Maries låt" så det kändes fint att lyssna på den och hålla om varann! ;-)

Orustmaffian och danska Björn! ;-)

 

Underbar Anna och Peter från guideskolan på Mallorca med deras kompis Anki.

 

Tillsammans med mina favoriter! <3

 

Per Gessle in action

 

Efter konserten begav vi oss sakteliga hemåt och upptäckte under vägen att man blir fruktansvärt trött av en konsert, en korv kan kosta femtion kronor om den säljs utanför en konsert och att om man missar spårvagnen vid Brunnsparken så hinner man faktiskt med den om man springer efter den till Centralstationen.

 

Kvällen avslutades sedan med att Marie sov över hemma hos mig, vilket var supermysigt!!! Varför sover man inte över hos varann oftare nuförtiden? :-)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0