Kusinbesök på Orust!


Igår hade jag den underbaraste sommardagen iår tillsammans med mina fina kusiner och kusinbarn ute på Orust. Kusin Magdalena med familj lånade "farmors hus" över helgen och var på besök för att umgås. Eftersom vädret inte var det allra bästa på morgonen så startade vi dagen på Göksäter, som är "Orusts Ullared" med lite alla möjliga saker.


Jag med söta kusinbarnen Märta och Ville på Göksäter!

 

Sedan åkte vi tillbaka till huset för att fika lite (det var fortfarande lite för regnigt för att fika utomhus) och då anslöt sig kusin Sandra med familj också! Men innan fikan så lekte jag en del kurragömma tillsammans med barnen, vilket verkar vara en favoritsysselsättning för dem! ;-)

 

Hela gänget fikar!

 

Men efter fikan såg vi att vädret började klarna upp och tänkte att vi skulle ge oss av mot havet och Mollösund för att spela lite minigolf! Och det gick bra för de allra flesta av oss, även om Julia (2,5 år) och Märta (snart 5 år) tröttnade ganska snabbt... Men det slutade med att Patrik vann och jag och brorsan delade på fjärdeplatsen (av 10), så är nöjd! ;-)

 

Alla tappra minigolfare...

 

Söta tjejer!

 

Lars tränar Julia inför den framtida proffskarriären... ;-)

 

Under minigolfandet så blev det väldigt varmt och skönt så vi blev alla väldigt badsugna! Så när tävlandet var klart så begav vi oss mot Nösund och badplatsen vi alltid var på som barn för att ta ett dopp. Och för min del blev det sommarens första dopp i Sverige. Först tyckte jag det var lite kallt, men sen gick jag med Amanda och Mikael bort till hopptornet och kom igång och hoppade! Så roligt! :-) Tror inte att jag har hoppat i vattnet sådär på flera år...

 

Hopp! :-)

 

Sammanfattningsvis var detta en helt perfekt sommardag (trots inledande och avslutande regn) och det berodde såklart på det underbara sällskapet, så jag avslutar med två härliga bilder på de två mysiga familjerna som var på besök... :-)

 

Lars, Julia och Sandra! <3

 

Magdalena, Patrik, Amanda, Märta och Ville! <3

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0