Turkiet! :-)


I mitten av juni åkte jag och fina Linnéa till Side i Turkiet tillsammans för att sola, slappa, äta goda middagar, dricka goda drinkar och prata med intressanta människor. Side var ett mysigt samhälle, men väldigt mycket mer turistigt än jag hade förväntat mig, troligen mer turistigt än något annat ställe jag varit på. Men samhället hade en lång fin strand, varmt väder, god mat och goda drinkar så vi hade det väldigt bra! Mycket pratsugna människor fanns det med, varav många av dem pratade svenska och försökte få in en på deras restaurang/bar/affär genom att försöka sig på svenska.

Utsikten från vårt hotell - en lång strand, härligt vatten och en mysig strandpromenad med restauranger. Kan man önska sig mer? :-)

 

Solnedgången...

Det enda som fattades var en snygg kille som ville gå längst stranden och titta på den med mig! ;-)

 

Min favoritdrink - Strawberry Daquiri! :-)

 

Jag och min fina Linnéa! :-)

 

Gör ett försök att döda det uppblåsta turkiska brödet! ;-)

 

Den goda turkiska grytan, som var den enda riktiga turkiska mat vi hittade.

(=vi åt den flera gånger på flera ställen)

 

De specialgjorda drinkarna från bartendern som var så hängiven åt sina kunder att han tom smörjde in mina ben med Raki (typ turkisk vodka) för att få bort mina myggbett... :-)

 

En kväll kom även ett av mina favoritpar - Anna och Peter från reseledarskolan - förbi för att äta middag med oss. De råkade vara i Alanya samtidigt och det var verkligen kul att prata om allt som hänt sen sist, var ju ett tag sen...

 

Jag i solnedgången! :-)

 

Den trevlige servitören på vårt hotell just i färd med att knacka sönder den turkiska grytan. Det var också honom vi följde med till en trevlig nattklubb och som erbjöd mig drinken "Sex on the beach - with sex". Behöver väl inte tillägga att jag inte var särskilt intresserad... Turkar har inte riktigt fattat vad som går hem hos tjejer. :-)

 

Jag med den turkiska grytan sista kvällen i Turkiet. Alla dagar på stranden hade gett mig lite solbränna med! :-)

 



Kommentarer
Postat av: Mahsa

Vad härligt att du har börjat uppdatera nu :) Hahahaha "sex on the beacch... with sex". Årets SÄMSTA raggningsreplik!

Jättefina bilder <3

2011-07-06 @ 11:33:30
URL: http://mahsii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0