Mysig middag och vacker blomma


Har blivit lite förkyld nu, och det är väl sådär kul nu på sommaren, men är inte så dålig, så bestämde mig för att jobba ändå... Så igår jobbade jag upp till Stockholm i kiosken på ett loktåg, och har sedan en jättelångöverliggning i Stockholm där jag börjar klockan 14.30 idag. Från början var tanken att jag skulle hitta på massa kul saker i Stockholm nu när jag har tid, men pga. att jag inte mår helt bra, så stannar nog mest på hotellrummet.

Men igår kväll så fick jag i alla fall träffat söta Mathilda från min klass på juristlinjen, som numera bor i Stockholm. Det var riktigt kul att ses bara vi två, och det har nog inte hänt på ganska länge! Så vi åt middag på en kinarestaurang och pratade om allt möjligt som hur det är att jobba på olika ställen och skillnaden mellan juridikjobb och servicejobb och lite förhållandeprat. Mycket trevligt! Hon behövde dock gå hem ganska tidigt för att hon ska ha sin första föredragning idag, så sjukt grymt! Stolt över dig gumman! :-)


På Kinarestaurangen

 

Mathilda i sin businessoutfit ätandes friterad banan som hon längtat efter i några år! ;-)'

 

Tidigare på dagen kom det också en jättefin blomma, vilket gjorde mig glad... :-) Älskar sådana överraskningar! Och på kvällen ett långt samtal och "ett kontrakt" som komplicerade allt lite igen. Men livet ska väl inte vara så lätt, och det är ju roliga beslut det gäller! :-)


Min fina - och för tillfället enda - blomma! :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0