Fantastisk portugisisk resturang


Igår kväll var jag på en grym portugisisk restaurang tillsammans med ett härligt gäng. Det var österrikiska Anna som tipsade oss om resturangen, vilket jag är glad för, detta var verkligen inte sista gången jag går dit. Anna hade redan varit där 4(!) gånger på de här 2 månaderna... :-) Restaurangen är en båt som ligger på kanalen här, så kan tänka mig att de är riktigt fint där på sommaren.

Espetadas, restaurangens specialitet, olika sorters kött på spett som hängdes upp såhär.

 

 

Maten var precis lika god som den ser ut, och det var riktigt mycket mat. Sen beställde några tiramisu till efterrätt, och det såg väldigt gott ut det med... Sen var gänget jag var där med väldigt härligt med!

 

Så det blev ett bra firande av Italiens 150 årsdag och St. Patricks Day. (Och jag fick reda på att den ungerska revolutionen vi firade häromdagen var 1848 års revolution, tydligen firar de ganska många revolutioner i det landet...)


Ser trött ut... :-)

 

Halva gänget

 

Italienarna... :-)

 

(Mamma, pappa & Gustav - hitt kommer vi lätt att gå när ni kommer på besök!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0