Mac's födelsedagsfest!


Igår kväll fyllde söta Mac (den skottska tjejen som bor granne med mig och som jag har alla lektioner med) 21 år, och det firades ordentligt! :-) Känns lite konstigt att hon är 5 år yngre än mig, men som vi konstaterade igår så tänker man inte så mycket på åldern här...

Vi började kvällen med en mentormiddag, som vi brukar köra i knytkalasform, och jag tog med mig chokladbollar som blev väldigt uppskattade! Både jag, Victoria och Malin har gjort dem några gånger och de blir alltid populära, väldigt bra sak att ta med, eftersom det är så lätt att göra! :-) Efter mentormiddagen så var det förfest hemma hos Mac, både för henne och tre till som också fyllde 21 år samma dag! Det var mest utbytesstudenter, och eftersom vi bara är ca 100 utbytesstudenter här så börjar man känna eller känna till alla nu, vilket är kul! :-)

Sen fortsatte kvällen på Piecken, den lokala studentpuben som har fest för utbytesstudenterna varje tisdag, och jag stannade betydligt längre än jag brukar göra, mestadels pga. att jag tidigare haft lektion 8.45 på onsdagsmorgonen, men den är slut så nu är jag ledig på onsdagar! Det är nog tur idag, för jag vaknade precis och tror inte att jag kommer göra mycket produktivt idag... Men Piecken var riktigt kul och det hände en del saker mellan vissa... ;-)

Jag och söta Mac, som hade fått en skylt av Brinton som sa:

"Jag fyller 21 år idag, köp en shot till mig!"

 

Jag med fina vännerna; Zsofia, Julia och Tien

 

Tien hade gjort en pinata till Mac! (Det är en vanlig tradition att göra en sån, fylla den med godis och sen ska födelsedagsbarnet slå sönder den. Men den är så fin, så Mac ville inte slå sönder den, vilket jag förstår!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0