Pluggar i skolan


Idag sitter jag i skolan och pluggar igen, och jag ska verkligen försöka komma in i en rutin av att sitta här några timmar om dagen (typ 9-16) och sen vara ledig när jag är hemma. Har kännt mig så stressad det sista av allt som ska göras, så måste försöka bygga upp någon form av rutiner tror jag. Har ganska mycket att plugga nu nämligen... Inom de närmsta 3 veckorna ska jag:
  • Skriva skriftlig tenta i Insurance law ("försäkringsrätt")
  • Göra muntlig tenta i International Criminal Responsibility ("internationell straffrätt")
  • Skriva en uppsats i Insurance law
  • Skriva en uppsats i Refugee Law ("flyktingrätt")
  • Göra en muntlig presentation i Employment law ("arbetsrätt")
Dessutom har jag ju som alltid böcker att läsa till alla lektioner och små uppsatser att skriva till varje vecka i Employment law.

En bild på juridikbiblioteket där jag sitter nu.

 

Sen är det ju mysigare att sitta i skolan och plugga med. Lite mer socialt att plugga ihop med kompisar än att bara sitta hemma för sig själv... Nu ska jag verkligen försöka satsa på skolan de närmsta veckorna så jag sätter de här tentorna, så får det bli lite mer resor och festande efter det tror jag...! Har ju en resa till syrran i Alicante, Spanien inplanerad den 9/4, så får se fram emot det! :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0