Sverigebesöket


Förra veckan åkte jag hem till Sverige för att hinna med att träffa min underbara pojkvän, alla fina vänner och familjen, och det var en riktigt mysig vecka!

Tisdag:
Älsklingen mötte upp mig på centralen när jag kom och sen åkte vi hem till honom och myste hela eftermiddagen. Så kul att ses igen, efter alldeles för lång tid! På kvällen hade jag sedan bjudit mina närmsta tjejkompisar till försenat födelsedagsfirande på den spanska tapasrestaurangen Mañana i Majorna. Maten var som vanligt underbar och jag fick massa fina presenter...! ;-)

Hela bordet

 

Jag och Anna-Karin (som vi kom på snart är fädig lärare, sjukt kul!)

 

Marie och Sofia

 

Karin och Ann-Sofie

 

Marie och Essie (som hade sjukt snygg färg på läpparna!)

 

Sofia, Noemi och Ebba

 

Onsdag:

Jag satt och pluggade i skolan med Ann-Sofie på dagen, och lyckades fixa hela grunden till min uppsats i försäkringsrätt, så det kändes riktigt bra! Åt lunch med Ann-Sofie och fick pratat ordentligt, och sedan på kvällen åkte jag och Gustav hem till hans söta syster Agnes och fikade med henne och charmtrollet Elliot! ;-) Senare på kvällen hann jag med ett besök hemma hos brorsan med för ett mysigt samtal!

 

Torsdag:

Tanken var att sitta i skolan på torsdagen med, men jag hamnade istället i Nordstan med Sofia för lite shopping och fika, vilket var riktigt mysigt att få lite tid med henne och jag bestämde mig angående en del saker, så tack för samtalet sötis! :-) På torsdagen blev jag födelsedagsfirad av min älskling med fina örhängen, semlor och mysig middag med. Du är bäst! ;-)

 

Fredag:

Lunchade med Essie på Jensens Böfhaus och fick pratat ordentligt med henne, mysigt! Och på kvällen var det 30-årsfest hemma hos Johan, vilket var riktigt kul! Sedan fick jag träffa Sofias Björn för första gången med, vilket var spännande, men han får bra betyg! ;-)

 

Lördag:

Det var kalasdagen som började med dop för Gustavs kusinbarn Elis i Ljungskile, och träffade hela den släkten som jag tycker är mysig! Älsklingen spelade och sjöng väldigt fint i kyrkan med. Sedan fortsatte vi kvällen hos moster Linnéa i Uddevalla, och det blev en väldigt trevlig kväll med många samtalsämnen, allsång till älsklingens gitarrspelande och god mat i massor.

 

Söndag:

På söndagen blev det födelsedagsfirande med familjen på Orust och jag fick massa fina presenter! :-) Mamma och pappa hade också gjort smörgåstårta till mig efter mitt önskemål, jättegulligt! :-) Sedan åkte vi en sväng till farmor och hälsade på med och hon verkade väldigt pigg, så det var kul!

 

De goda smörgåstårtorna!

 

Måndag:

Jag ägnade sista dagen i Sverige åt att shoppa lite saker jag ville ha med till Holland och äta sushilunch med Ann-Sofie. Sedan mötte vi upp Marie och Oskar efter deras jobb och åkte ut till Ytterby och fick se deras nya fina lägenhet! Riktigt kul för dem, så fin! :-) Sen hade vi pizzaprovning med, börjar bli en tradition nu nästan... ;-)

 

Tisdag:

Dags att åka tillbaka till Holland igen, och det kändes jättetråkigt att säga hejdå till Gustav, men han kommer ju och hälsar på om ca 1,5 månad! Men känns kul att vara tillbaka här med alla vänner med. Så det är lite kluvet... Vill vara på båda ställena på samma gång typ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0