Avskedsfest, mysig middag och firande av drottningens födelsedag!


Jag har varit lite dålig på att uppdatera de sista dagarna, och det beror delvis påat jag har vart ganska upptagen, och delvis på att mitt internet slutade fungera i lägenheten mellan tors-fre. Och dessa dagar har jag insett exakt hur beroende jag är... :-) Men nu sitter jag i skolan och skriver, och hoppas att internet ska komma tillbaka imorrn efter att jag vart och pratat med vaktmästaren (som ju förstås är ledig på helgen...).

Jag har pluggat en del i veckan, eftersom jag som sagt hade tenta i Dutch Criminal Law i torsdags (den gick bra tror jag) och i Refugee Law i fredags (den gick inte lika bra, kanske får göra om den). Men nu är det i alla fall gjort och jag har ingen tenta förrän 16/5!!! :-) Sen fick jag ett roligt samtal angående ett eventuellt andra sommarjobb, men eftersom det inte riktigt är klart med det så skriver jag om det när jag vet mer...

I torsdags så var det då avskedsfest för de härliga amerikanerna Andrew och Doug som också pluggar juridik, och som jag umgåtts med mycket det senaste... Kändes lite tråkigt, men eftersom jag skulle umgås med dem resten av helgen med var det inte så farligt, men det blev en tidig kväll för mig eftersom jag hade tenta på fredagsmorgonen.


Jag och Andrew

 

Jag och Doug (i hans extremt stora rum - avundsjuk...)

 

Fina Anna (som kommer till Sverige!!!) och hennes pojkvän Christof - sötaste paret någonsin!

 

Brandt (från USA, men tydligen har han släktingar från Sverige...), Anna, jag, Tien och Anna (från Manchester)

 

Jag och svenska Malin (i ett försök att vara lika långa... :-))

 

Fredagen tillbringades sedan med att inhandla kläder till drottningens födelsedag (som firas stort i Holland). Efter det fick en kompis ett väldigt jobbigt besked, och det präglade eftermiddagen ganska mycket såklart... Tänker på dig gumman! Men på kvällen var jag ute på en väldigt trevlig middag på Qke-leq, en grymt trevlig restaurang där jag var med tjejerna förra veckan med. Sällskapet var också väldigt trevligt, så fredagskvällen blev väldigt lyckad... :-)

 

På lördagen var det så drottningens födelsedag, och frågan var vad man skulle göra. Många åkte till Amsterdam, men jag tyckte att det verkade så trångt där och så osäkert med huruvida man skulle komma med tågen eller inte så jag valde att stanna i Nijmegen, eller det var i alla fall min plan... Men när jag var på den jättestora loppmarknaden i staden med Andrew, Julie och Alisha så lyckades de övertala mig om att följa med dem på en cykeltur till Arnheim (en stad som ligger ca 20 km bort). Jag var skeptisk först, tror typ aldrig att jag cyklat så långt, och det blåste ganska mycket, men vi blev ett gäng på sex personer så jag tänker att det nog skulle bli en kul grej, och det blev det! :-)

 

Cyklingen var inte lika farlig som jag hade trott, det är trevligt när man cyklar ihop, men på vägen dit så lyckades jag krocka lite med Anna och ramla, så har värsta blåmärket på benet... (Benet svullnade också upp lite under kvällen, men ser bra ut idag - förutom blåmärket.) När vi kom fram till Arnheim så hängde vi runt i stan lite, lyssnade på en utomhuskonsert med lite techno och umgicks i parken där och avslutade sedan dagen hemma hos Alishas kompis med att grilla. Grillpremiär för iår för min del! :-) Sen var det bara cykelturen hem då... Men trots att vi cyklade lite fel gick det förhållandevis smidigt och efter en lång tur (med typ döda ben) så var vi hemma igen!

 

 

Jag, Andrew, Anna och Doug - i oranga kläder som man ska ha när man firar Holland och drottningen! (Kungafamiljens efternamn är tydligen något med orange...) Men Doug hade missat detta, eller så hade Andrew missat att köpa kläder till honom, något oklart... ;-) Men jag älskar Annas fjäderboa iaf!

 

Utomhuskonsert - med massa folk! (Men förvånande få i orange, vi trodde typ alla skulle ha det...)

 

Men några klädde sig i orange iaf... :-)

 

Jag och Anna med lite öl i parken - underbart... Och det fina vädret är nästan tillbaka!

 

Doug startade upp grillningen, även om det var Julie som avslutade det hela...

 

En del av gänget i väntan på grillningen... :-)

 

Jag och Andrew, och jag har Dougs extremt bekväma tröja på mig, funderade på att kidnappa den, men tillslut fick han tillbaka den. ;-) Måste köpa en sån mysig luvtröja tror jag...

 

Så min helg har hittills varit väldigt trevlig, bara hittat på massa roliga och mysiga saker! :-) Och mest stolt är jag över att jag faktiskt klarade cykelturen till Arnheim! Marie och Sofia - nu är jag nog redo för en cykeltur i sommar! Får hämta in min cykel till Göteborg bara... Det tråkiga med helgen är dock att Andrew och Doug åker idag, så ska iväg och säga hejdå till dem strax. Skumt att säga hejdå till folk som man inte vet om man någonsin träffar igen, men får väl ta och åka till USA nångång! Är ju inte ett helt fel ställe att besöka... ;-)

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

The t-shirt makes me look like a marshmallow

2011-05-04 @ 06:06:13
Postat av: Maria

It certainly does, you definitely need some more time in the gym... ;-)

2011-05-04 @ 17:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0