Eurovisionkväll! :-)


Igår kväll var det dags för årets final i Eurovision Song Contest, och jag och några vänner samlades hemma hos Anna i Lent för att titta på det och heja på våra respektive länder! :-) Jag tittade väldigt mycket på Eurovision för några år sen, men eftersom det har gått så himla dåligt för Sverige de sista åren så har jag knappt tittat, blir bara irriterad över de dåliga låtarna som vinner...! ;-) Förra året kvalificerade sig Sverige inte ens till finalen trots att söta Anna Bergendahl hade en toppenlåt och åren innan kom vi på typ 20:e plats.

På grund av det så hade jag inte särskilt höga förväntningar på Eric Saade iår heller... Tyckte inte heller att låten var något speciellt, lite halvdan klubblåt med en kass text "My body wants you girl - I will be popular..." Jag menar kom igen... ;-) I semiefinalen var jag inte särskilt engagerad - men när det var final igår så satte min nationalism in och jag hejade massor på Eric! Ännu mer nationalistisk kände jag mig när jag såg honom klättra på resultatlistan och tillslut landa på en 3:e plats - vilket är fantastiskt bra och tydligen vårt bästa resultat sen vi vann 1999! Så nu gillar jag honom! Go Eric! ;-) Här är en länk till klippet om ni vill kolla på vår fantastiske svensk igen. Och här är en länk till vinnarna Azerbaijan!

The guy! ;-)

 

Det var hursomhelst en väldigt trevlig kväll igår, och det var kul att titta på Eurovision tillsammans med folk från olika länder och se vad de tyckte om de olika länderna. Men vi var ganska överens och hade många gillade Irland och Danmark, italienarna var frälsta i sin låt (som kom 2:a!!!) och ingen av oss gillade Azerbaijan (som vann) eller Gerogien och Bosnien-Hercegovina (som klättrade alldeles för långt upp på resultatlistan). Här kommer några bilder från kvällen och ni kan se att vi var mer eller mindre nationalistiskt klädda/målade! ;-)

 

Go Eric!!! :-)

 

Pierre hade ett band med Frankrikes färger och Anna hade någon form av österrikisk nationaldräkt på sig! Love that! :-) Lorenza hejade väldigt bra på Italien och Anna på Österrike, medan Pierre inte var så förtjust i den franske "operasångaren"...

 

Tjejgänget i soffan!

 

Som ni ser på Annas leende så var Österrike på tvn just då! ;-)

 

Jag och mina sötisar Rosa (som hade målat Italiens flagga på kinden - yey!!) och Zsofia

 

Så, nu är det slut med pluggpausen och tillbaka till sista(!) dagen på tentaplugget innan jag skriver tenta i Employment law imorrn 9-12 (håll tummarna då)! Efter det blir det semester härnere (om jag klarar tentan) fram tills jag kommer hem igen 30 maj, ska bli så himla skönt, så trött på att plugga nu...

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0