Familjebesök och ambassadprov


Mina föräldrar var ju här och hälsade på sedan tisdagen förra vecka fram tills idag. Men anledningen att jag inte skrev det eller la upp några bilder på dem var att de var oroliga för att det kunde leda till inbrott hemma eller så om någon fick reda på att de var borta. Men nu är de hemma igen (fick precis ett sms om att de landat och att resan gått bra), så nu kommer det lite bilder... :-) Från i torsdags så har jag tyvärr varit lite sjuk med ont i halsen och allmänt trött, så har inte orkat med så mycket som jag hade velat, men nu känner jag mig i alla fall på bättringsvägen! Kanske hjälpte pappas och Tiens tips om att gurgla saltvatten...! :-) Först kommer lite bilder på dem från tidigare i veckan:

Jag med mamma och pappa på den portugisiska restaurangen första kvällen.

 

Fint kort på mamma och pappa i blomparken! Lyckades inte få dem att göra hoppkort... :-(

 

Sedan på fredagen var jag i skolan hela dagen för att plugga inför tentan i arbetsrätt som jag har om en vecka, och mamma och pappa strosade runt i stan själva. Men på kvällen gick vi ut och åt på pizzarestaurangen Mr. Jacks tillsammans med Tien och Zsofia, så de fick öva på sin engelska, och de klarar sig riktigt bra tycker jag! :-)

 

Allihopa med våra pizzor! :-)

 

På lördagen tog jag sedan med mig mamma och pappa till marknaden som de har i stan varje lördag och måndag och vi hittade lite fina saker där, jag köpte bla. en väska och fick en klocka av mamma och pappa... :-) Men mamma hade otur med att få jobbigt skoskav, så resten av resan hade hon lite svårt att gå. Men på eftermiddagen gick vi ner till stranden för att sola lite eftersom vädret var underbart, typ 26 grader, men mina föräldrar verkar inte vara lika förtjusta i att sola som jag så de gick hem efter några timmar. Men jag stannade kvar lite med Julie och Alisha och deras vänner, mycket trevligt! :-) På kvällen gick vi sedan ut och åt på min favoritrestaurang här; Qke-leQ, och maten var lika god som vanligt! Tyvärr mådde jag inte riktigt bra...

 

På restaurangen på kvällen, kan verkligen se på bilden att jag inte mår bra här...

 

På söndagen sedan började jag med att släpa en av mina två resväskor ned till mamma och pappas hotell för att de skulle ta med sig den hem, jättegulligt! :-) Men hann inte gå så långt innan pappa kom och mötte mig, och det var tur, för den var jäkligt tung... Men var lite för snål för att ta en taxi. Sen var det meningen att vi allihopa skulle åka till Amsterdam, men eftersom jag mådde dåligt så stannade jag hemma och vilade under dagen och sedan på kvällen så åkte jag ner till stan för att möta upp dem lite när de kom tillbaka. Ville ju se dem och säga hejdå innan de åkte hem! Även om det inte känns så sorligt att de åkte, kommer ju själv hem om tre veckor, så ser dem snart igen. Men det var kul att de kom hit och kul att visa dem runt och sådär... :-)

 

Idag då så har jag börjat dagen med att göra ett prov för en eventuell ambassadpraktik i Indonesien i höst. Jag var en av tolv personer som blev utvald att göra det så det kändes kul, och provet gick bra med tror jag. Provet gick ut på att jag fick tre artiklar om situationen i Indonesien och jag skulle sammanfatta och analysera innehållet av dem på en sida på svenska som en rapport till UD. Kände mig stolt över det jag lämnade in och hoppas att de också tycker att det var bra! Men i vilket fall har det fått upp mitt självförtroende angående mina möjligheter till utlandsjobb, så även om det inte blir detta så kommer jag hitta nåt inom en snar framtid. Så det känns superkul! :-)

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0