Ny frisyr och svenskalektion


Idag har jag också känt av hur det känns att vara ledig och ha sommarlov - dvs. inte gjort så mycket... Men på eftermiddagen begav jag mig till frisörsalongen "La Rosa de Cuba" för att göra slingor i min utväxt och klippa håret lite och jag blev jättenöjd! Min frisör pratade väldigt bra engelska med, så vi kunde kommunicera... :-) Därefter begav jag mig till stan för lite shopping, hittade bl.a. en fin rosa klänning som jag köpte som present för att jag är klar med skolan, gillar att ge mig själv presenter!

Sedan mötte jag upp finska Virve för en fika med svenskapratande! Hon har (liksom alla finländare tydligen) pluggat svenska i skolan och pratar riktigt bra!!! (Även om hon inte tror det själv...) Men det är ju alltid bra att öva på att prata och jag tycker det är superkul att få hjälpa nån att lära sig lite svenska, är ju inte direkt så många som är intresserade av vårt språk. Finns ju många språk som är lite mer användbara... :-)

Sen så fanns det väldigt billiga flygbiljetter till Ungern i augusti - vilket innebar att jag kände mig "tvungen" att köpa en sån! ;-) Så åker till Budapest, Pecs och Wien i augusti för att hälsa på Michi, Zsofy och Anna - kommer bli så grymt! Längtar! Älskar att jag har så många roliga resor planerade! :-)

Resultatet hos frisören! Blev supernöjd! :-)

 

Appropå resor så ska jag ju åka till Belgien över helgen tillsammans med brittiska Anna, så det blir inga uppdateringar här förrän på söndag, men då hoppas jag ha lite roliga historier och fina bilder att visa! :-) Ha en trevlig helg!

 



Kommentarer
Postat av: Louise Antonia

Wow, supersnyggt!!

2011-05-20 @ 08:01:31
URL: http://louiseantonia.blogspot.com
Postat av: Helena Kumblad

Superfint!



Ha det fint de sista dagarna i Holland nu!

2011-05-20 @ 22:27:56
URL: http://helenakumblad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0