Pannkakor! :-)


Ikväll gick vi ut och åt på en trevlig pannkaksrestaurang i stan, det var mycket trevligt. Vi delade på två "matiga" pannkakor och sen delade vi på två "söta" efterrättspannkakor... Gott att smaka lite olika! :-) Men pannkaksrestaurangen visade sig vara ett bra val av en annan anledning också, den ligger precis vid huvudgatan i Nijmegen så vi fick se många människor paradera förbi för att sörja de döda i andra världskriget. Sedan vid klockan 8 kom servitrisen fram till oss och sa att de skulle ha två tysta minuter nationellt för att tänka på de som dog i kriget. Så det var intressant att få delta i det. När man kommer söderut i Europa märker man hur stor del andra världskriget har i allt, ex. även om Nijmegen är Hollands äldsta stad så har de knappt några gamla byggnader eftersom staden blev så bombad under andra världskriget. Vi i Sverige hade ju turen att kriget inte kom till oss, så vi delar ju inte riktigt den hemska historien...

Jag på pannkaksstället

 

Mina goda efterrättsbitar :-)

 

Imorrn ska vi kolla på om det går att hyra en bil för att åka runt lite i Holland och se landet ordentligt. Får se när vi hittar en ledig så det blir antingen imorrn eller fredag. Men ska bli kul att få se lite mer av landet, jag har ju nästan bara varit i Nijmegen hela tiden. Men nu i maj har jag ju lite mer tid än innan, så ska försöka resa lite mer, vill hinna med en tur till Belgien innan jag åker hem med. Men såhär på slutet börjar det ju bli så mycket jag vill göra och så lite tid... Vill ju hinna umgås ordentligt med alla underbara människor här med!

 

Solnedgång över floden Waal...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0