Sista gången...


Jag är normalt lite nostalgisk av mig, och gillar inte ritkigt känslan av att vissa saker händer för sista gången, men nu börjar det bli så här i Nijmegen. Jag har bara knappt fem dagar kvar här och efter att ha varit här i drygt fyra månader känns det himla konstigt... Förra veckan var jag i Piecken för sista gången, idag åt jag i Refter för sista gången, var i mataffären för kanske sista gången... Det är konstigt när saker som varit så normala och något jag gjort hela tiden helt plötsligt är på väg att ta slut. Det gör mig både ledsen för att det som varit tar slut, men också spänd och förväntansfull inför vad som ska komma... :-)

Jag var i Refter och åt lunch med mina fina tjejer idag - Zsofia, Anna, Luara, Malin och Agnese, och det var supertrevligt. Men efter att jag konstaterade att det nog var sista gången jag skulle äta där så tittade både Anna och Zsofia på mig med den där sorgsna blicken... Men jag vill inte tänka på att säga hejdå än, det är fortfarande många dagar kvar. Girls - don't be sad, you're coming with me to Sweden and I'm coming to visit you in August! And we'll skype all the time... ;-)

När jag var i skolan idag passade jag på att ta lite "nostalgibilder" på det som varit min skola i en termin...


Juridiska institutionen

 

Källaren i juridiska biblioteket, där jag tillbringat många timmar...

 

Campus

 

Cultuur cafe

 

Refter

 

 

 

Idag har vädret varit toppen igen, så jag fick med mig Tien på att umgås ute på gräsmattan i Hoogevelt, som vi gjorde hela tiden i slutet av april när vädret var underbart. Det var mysigt att ligga därute i solen igen och prata om allt möjligt... Vi pratade massa om alla ställen vi vill se och bo på i världen, finns så mycket! Jag fick en present av Tien med, som visar att han förstår mig - vinflaskan nedan... :-)

 

Trots att det var över fem år sen jag var i Australien nu så älskar jag fortfarande landet, vilket Tien verkar ha förstått! Blev superglad! :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0