Sol, träning och plugg...


Efter att ha läst lite statusuppdateringar på Facebook nu på morgonen så har jag förstått att det har snöat i Sverige inatt! Snö - i maj... Usch vad hemskt!!! Funderar på hur jag ska kunna bo i Sverige om den där jäkla snön ska komma och förstöra hela tiden. Får kanske göra som Marlene och emigrera till Spanien! Låter inte helt fel... :-) Men jag är i alla fall väldigt glad över att titta ut genom fönstret och se denna utsikten istället för snö:

Ser ut att bli en solig dag, även om det är lite skugga på bilden nu...

 

Igår tillbringade jag halva dagen i biblioteket och började plugga till tentan i Employment Law. Det är extremt mycket material till den tentan, och vi får ta med oss vad vi vill (anteckningar, böcker etc.) så det gäller verkligen att organisera sig så att man blir effektiv i att hitta bland allt material under tentan. Men det känns också skönt att jag har lite tid att plugga till den här tentan, förut hade jag typ en vecka på mig att plugga till två tentor, men nu är det två veckor till en tenta istället - en mycket bättre kvot! :-)

 

På kvällen såg jag sedan till att gå till gymmet, och trots mitt något skadade ben så kunde jag träna på crosstrainern utan problem, men löpningen får nog vänta litegrann. Planen är att börja träna ganska ordentligt nu, eftersom jag har betydligt mer tid i maj än vad jag tidigare har haft när jag varit här. Skönt! :-) Så nu på morgonen bär det av till gymmet igen med fina Mac, som har lite liknande träningsplaner. Kul med sällskap med, är bra för motivationen såhär i början när man ska komma igång!

 

Jag och Mac på hennes födelsedag. Känns skumt att hon är 5 år yngre än mig, känns som vi är typ lika gamla...

 

Igår var annars planen att lägga mig tidigt, men vid elvatiden på kvällen så knackade Rasmus, killen som bor i rummet bredvid mig, på dörren och frågade om jag ville dricka ett glas vin med honom och hans kompis Vincent. Och eftersom jag sällan tackar nej till spontana saker så hängde jag på, vilket jag är glad för eftersom vi hade väldigt intressanta diskussioner om allt från politik, till Piecken till språkkunskaper... Mysigt att kunna gå över till nån i mysbyxor sådär och att man inte alltid måste klä upp sig massa.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0