Turistande i blomsterriket!


Idag har jag gjort min första riktigt turistiga dag sen jag kom hit, och det var trevligt som omväxling! Vi försökte först hyra en bil, men på de ställena som vi testade så var bilarna redan uthyrda, så vi bestämde oss för att åka tåg istället... Och siktet var ställt mot Keukenhof - Hollands största blompark. Dit tog vi oss ganska smidigt så jag tror det var en bra idé att ta tåg och buss ändå. Det fanns väldigt mycket vackra blommor, men också väldigt mycket turister... Hörde sååå många amerikanare, men också en del svenskar. Det kändes lite konstigt, eftersom det knappt finns några turister i Nijmegen är jag inte van att höra andra språk än holländska på gatan, och speciellt inte svenska. Så det kändes skönt att komma tillbaka hit på det sättet, är inte redo för alltför mycket svenska än, vill hålla fast vid engelskan så länge jag kan, eller ett tag till i alla fall... :-) Här kommer en massa bilder från dagens äventyr!

 

Lite hoppkort är man ju tvungen att ta! ;-)

 

Mycket vackra blommor...

 

Vacker rhodedendron (eller hur det ordet nu stavas!?) :-)

 

Sen lite hoppande framför de blågula "Sverigeblommorna"!

 

Vacker sjö

 

Hittade skor som var för stora även för en "bigfoot" som jag... :-)

 

Sen avslutade vi med att hitta en text på svenska, det ultimata tecknet på att man är på ett turistigt ställe... Problemet var bara att det är väl ingen som säger "lycklig resa"? "Ha en trevlig resa!" hade nog passat bättre som översättning av "Have a nice trip!", något som även google translate efter en snabb check klarade av... Kanske skulle söka jobb som översättare på Keukenhof? ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0