Underbar kväll med underbara vänner!


Ikväll har jag varit ute och ätit med några av mina underbara vänner här, och det var supertrevligt! :-) Vi tänkte egentligen gått till ett ställe som har "holländsk tapas", men de var fullbokade, så vi hamnade istället på restaurangen "Äpplen och päron" som var ett jättebra val! :-) Vi fick massa god mat!

Tyvärr missade Virve middagen på grund av att hon ville se Finlands semiefinal i hockey-VM, men när hon kom så hade hon glada nyheter - de vann! Vilket innebär att det blir Sverige-Finland i VM-finalen på söndag, weeiii!!! Då kanske till och med jag måste se den, men vi får se... Är ju inte så mycket för hockey, men alltid kul när det går bra för Sverige! Men jag håller nog mina tummar mer för Sverige i Eurovision imorgon, det ska bli spännande!

Hela gänget på restaurangen!

 

De söta lägenhetskompisarna Anna (Österrike), Pierre (Frankrike) och Lorenza (Italien)...

 

Italienarna! Lorenza, Giovanni, Rosa och Vincenzo

 

Jag med Michi (Ungern) och Maria (Finland)

 

Jag och söta Zsofi med våra supergoda efterrätter!!! I like you so much sweetie, and I'm so happy that you're coming to Sweden to visit! :-)

 

Jag och underbara Anna var klädda som svenska flaggan! Något som var tvunget att tas kort på såklart! ;-) Vi är bra på att matcha våra klänningar!

 

Efter restaurangen begav vi oss vidare till en pub som tydligen hade en massa olika sorters öl, men eftersom öl inte riktigt är min grej blev det vin istället! Vi stannade där någon timme, men sen gick jag hem eftersom jag behöver plugga lite imorrn inför sista tentan på måndag. Måste försöka att inte tänka på att jag åker hem snart, kommer kännas lite sorgligt... Men ska verkligen försöka njuta sista tiden nu och inte tänka för mycket! ;-) (Vilket är en utmaning för mig som alltid tänker alldeles för mycket...)

 

En del av gänget på puben vi hamnade på efteråt... Lorenza, Anna, Virve, Rosa, jag, Ales och Zsofia!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0