Konsten att vara positiv


Jag har pratat en hel del med Tien hela våren om hans filosofi om att om man tänker positiva tankar så kommer positiva saker att komma till en, vi pratade mer om det idag och jag fick även låna en bok av honom som heter "The Power" och handlar om det. Intressant att läsa om och jag håller med, jag tror att ju mer bra energi man ger till världen desto mer bra energi får man tillbaka. :-) Tänkte också på hur det passar in på mitt liv det sista, de senaste månaderna har jag varit lyckligare än på väldigt länge och det har lett till att en hel del spännande saker har kommit in i mitt liv, som ex. det jag ska göra i höst.

Känner mig bättre från förkylningen igen med, så jag började kvällen med en promenad med Tien i det underbara vädret som varit idag, tog lite fina kort med! (Varnar för att det nog blir lite mycket kort på Nijmegen det närmaste för att jag vill komma ihåg...)


Tågstationen utanför mitt hus

 

Nijmegens högsta hus - Erasmusbyggnanden på campus

 

Ett glädjehopp som visar hur jag mår för tillfället! :-)

 

Tien med sina älskade träd... ;-)

 

Hoogevelt halv 10 på kvällen, fortfarande massa folk ute på gräsmattan! :-)

 

Efter promenaden så gick jag hem till Julie för att prata om hennes besök i Spanien och hösten för min del. Hon kommer från Albanien, så hon hade massa spännande saker att berätta. Tror att det kanske blir lite albanskakurs över skype med... Hon är verkligen en supergullig tjej, så glad att jag lärt känna henne! :-)

 

Jag och Julie för några veckor sen...

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0