Vodka Wednesday, plugg och Eurovision


Onsdagen denna veckan var en väldigt trevlig dag! Började i skolan med att plugga några timmar och var supereffektiv (även om det inte blev så många timmar). På eftermiddagen var vädret toppen igen så jag, Tien och brittiska Anna var ute på gräsmattan i Hoogevelt och umgicks och pratade, några till kom och joinade med, så det var trevligt! Har tillbringat många trevliga eftermiddagar på den gräsmattan... :-)

Senare på eftermiddagen så var det en "fest" på den juridiska fakulteten i skolan, och jag och Rosa gick dit för att kolla vad det var! Hade inte så höga förväntaningar, men det var supertrevligt, mycket folk, gratis pizza och öl och till och med en DJ som var bra mycket bättre än den Piecken brukar anlita! ;-) Det kom fram en holländsk juristkille och började prata med oss och vi pratade nog i en timme eller nåt, det var kul! Vår kontakt med holländare är härnere konstigt nog lite begränsad, så det är alltid kul när man stöter på någon trevlig! :-) På kvällen var det sedan dags för Vodka Wednesday på en pub nere i stan, och vi var ett gäng som gick dit för att fira Agnese, den italienska tjejen, som gjort sista dagen på sin praktik. (Men som tur är åker hon inte hem riktigt än!) Det blev en trevlig kväll med spännande diskussioner och Sverigeplaner!

Hela gänget med vodkan i högsta hugg!

 

"The Swedish Blondes" and Rosa :-) Mina fina tjejer!!!!

 

Jag och Anna - vi åker till Belgien tillsammans nästa helg, weeiiii!!! :-) Måste bara börja planera resan lite...

 

Karyen (Singapore/USA), Virve (Finland), jag, Anna och Mihaly (Ungern). Mihaly är äntligen tillbaka igen efter att ha vart hemma i Ungern i typ en månad, alldeles för länge... (När jag ser de här korten på mig själv känner jag mig förresten fortfarande ganska solbränd, trodde det hade fösvunnit, men inte allt iaf!)

 

På torsdagen gick jag ändå upp ganska tidigt och begav mig till skolan för ännu en pluggdag... Vi hade en frågestund där de gick igenom en gammal tenta med och det var superbra, fick lite indikationer om hur de tänker när de skriver frågor. Igår fick jag också veta att jag klarat tentan i Refugee law som jag var typ helt säker på att jag hade kuggat, så det känns fantastiskt bra! Har nu klarat 21 poäng av de 31 poängen jag läser här, bara två kurser kvar (varav jag gjort tentan i en men inte fått resultatet). På kvällen igår kände jag mig äntligen lite bättre från förkylningen med och begav mig till gymmet, tog det lite lugnare än vanligt, men kroppen kändes bra och det känns bra att vara igång igen! :-) Senare på kvällen kom jag på att det var semiefinal i Eurovision (den semiefinalen som Sverige var med i), så jag bjöd över Mac och Tien lite snabbt för att titta på det och förfasas över alla hemska öststater. Det var kul! Har inte tittat så mycket på det de senaste åren, men det var kul att sitta där och kritisera! ;-) För hyllande blev det inte så mycket, tyckte inte att någon av länderna igår var bra. Tycker inte Sverige är så himla bra heller, men tycker bättre om honom nu sen han faktiskt tog oss till final!!! :-)

 

Så nu håller jag alla tummar på lördag - GO ERIC! ;-) (Ska troligen kolla på Eurovision tillsammans med lite folk härifrån, kul att få lite influenser utifrån, och kan ju också rösta på Eric för Hollands räkning!)

 

Sen är det ju hockey-VM med, vilket jag varit väldigt ointresserad av... Men söta Virve har upplyst mig, och jag vet att vi är i semiefinal - så nu håller jag såklart tummarna för våra killar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0